Formula 1 och jag är tillbaka

Ja nu är F1 tillbaka efter en paus på fyra månader. Som ni kanske märkt har också jag och bloggen varit borta lite för länge.

Men nu ska jag försöka vara lite flitigare. Anledningen till pausen är att vi har renoveringsprojekt här hemma som visserligen är av sådan art att man inte får/kan utföra utan mera kunskap än jag har, men det har i alla fall krävt min uppmärksamhet och av min tid. Men planeringen är på slutrakan och nu väntar vi bara på att det ska utföras under vårens lopp. Och jag får tid för F1 igen.

Första kvalet är nu över och att Lewis Hamilton startar från pole position kan väl knappast vara någon överraskning för någon. Vad som är trevligt är att Ferrari nu i alla fall verkar kunna utmana Mercedes. Sebastian Vettel var knappt tre tiondelar efter Hamilton och 0.025 sekunder före Valtteri Bottas som nu debuterar för Mercedes. Och Kimi Räikkönen har vi på fjärde plats, en dryg halv sekund bakom Bottas.

Sauber hade jag hoppats på lite bättre placeringar, men det kanske kommer sådana ännu. På basen av första kvalet ska vi väl inte dra allt för långtgående slutsatser. Antonio Giovinazzi, som ersätter lätt skadade Pascal Wehrlein, var inte långt ifrån Marcus Ericsson och de startar från rutorna 15 och 16. Så lite mera tror jag att Ericsson nog ska kunna klämma ur bilen.

 

Kommentera

