Rosberg drömmer om en ny karriär

Efter att Nico Rosberg just avslutat sin karriär som racingförare avslöjar han att han redan funderar på en annan karriär.

Han är bara 31 år och har tid att prova på mycket annat ännu. Han skulle gärna prova på jobbet som skådespelare.
”Jag känner några tyska skådespelare. Kanske jag en dag provar på det, det skulle vara roligt. Jag har en del erfarenhet därför att man som racingförare gör en del reklamfilmer. En actionhjälte… det skulle göra mig mycket lycklig”, säger Rosberg.

Och som F1-förare är han van att stå i rampljuset omringad av kameror så den delen skulle inte heller vara ny. Och i rampljuset har han definitivt fått stå, inte minst efter att han säkrade världsmästerskapet för exakt två veckor sen. Först till jul kommer han att få ledigt, fram till dess är det full rulle. Och julen kommer han att tillbringa på Ibiza med familjen.

En riktigt lugn och skön familjejul tror jag vi alla kan unna honom och familjen innan han börjar se sig om efter nya utmaningar.

And… action!!!

 

Kommentera

