Ericsson byter bil med Nasr?

Säsongen har inte börjat vidare bra för Sauber och Felipe Nasr har klagat på bilen under varje racehelg.

Däremot har Marcus Ericsson varit nöjd med sin bil. Brasilianaren anser att det är något fel på hans bil. Han körde med svenskens bil under Barcelonas tester och tyckte den kändes riktigt bra. Sauber håller på at bygga ett tredje chassi, men man kommer troligen inte att hinna få det klart till Rysslands GP. Ericsson har föreslagit att Nasr kör med hans bil i Ryssland.
”Varför inte, det går bra för min del. Jag har själv föreslagit det här, vi får se vad vi bestämmer oss för.”

”Jag var snabbare redan i slutet av senaste säsong. Jag har jobbat verkligt hårt under sommaren och känner mig mycket starkare än för ett år sen. Jag litar på bilen och på stallet i detta nu”, säger Ericsson.

 

One comment on “Ericsson byter bil med Nasr?

  1. Ping: Ericsson behåller sin bil | Anders Formula1

Kommentera

